Gelişen teknoloji ile birlikte günümüzde birçok şirket, kurum ve bireyin resmi evrak iletişimi elektronik ortama taşınmış durumda. Bu iletişim; işlemlerde hız, kolaylık, güven ve maliyet tasarrufu gibi pek çok avantajı beraberinde getiriyor. Resmi evrak iletişiminin elektronik ortamda sağlanabilmesi Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemi ile mümkün.
Türkiye’de e-dönüşümün lider kurumu olan TÜRKKEP, yaptığı entegrasyonlar sayesinde iş dünyasının KEP’leşmesine imkân sağlıyor. Bunun son örneği ise 35 yıldır kurumların iş süreçlerine değer katan Mikro Yazılım ile yapılan dev iş birliği. Sizleriçin özenle hazırladığımız blog yazımızda TÜRKKEP ve Mikro Yazılım arasında yapılan iş birliği ile Mikro Yazılım ürünlerini kullanan şirketlerin KEP’leştirilmesi ve bu çalışmanın sağlayacağı avantajlar hakkında detaylı bilgiye sahip olacaksınız.
MİKRO YAZILIM KULLANICISI ŞİRKETLER KEP’LEŞİYOR
KEP’in kullanım alanları ve kullanım oranı her geçen gün artmaya devam ediyor. KEP kullanımı şirketlere; kâğıt, kargo, baskı ve noter gibi masraflardan tasarruf sağlarken, ağaçların kesilmesini önleyerek ve karbon ayak izinin azalmasını sağlayarak çevre dostu bir yaklaşım sunuyor. KEP üzerinden yapılan resmi evrak iletişiminin tamamen yasal geçerli ve gerektiğinde mahkemelerde delil niteliği olarak kullanılabilmesi de KEP’in en çok tercih edilen özellikleri arasında yer alıyor. Yapılan iş birlikleri ve entegrasyonlar KEP’in iş dünyasındaki kullanım oranının artmasını da sağlıyor.
Yenilikçi ve benzersiz çözümleri ile ülkemizde kurumların, şirketlerin ve bireylerin dijital dönüşümüne büyük katkı sağlayan TÜRKKEP, Mikro Yazılım ile dev bir iş birliğine imza attı. Yapılan çalışma ile Mikro Yazılım kullanıcısı şirketler, kolaylıkla KEP sahibi olabiliyor. Bu sayede Mikro Jump ve Mikro Fly ürünlerini kullanan şirketler; KEP ile e-Fatura itirazlarını ve KEP İK® ile maaş bordrosu (ücret pusulası) yönetimini uygulamalarının içinden çıkmadan güvenle gerçekleştirebiliyor. Böylece fiziki olarak yürütüldüğünde zaman ve maliyet kaybına neden olan resmi evrak iletişimi, KEP ile çok daha hızlı, güvenli, yasal ve masrafsız hale geliyor.
TÜRKKEP ve Mikro Yazılım iş birliği sayesinde; Mikro İş Ortağı Portalı içerisinden güvenle KEP başvurusu yapılabilir ve anında TÜRKKEP destek ekiplerine ulaşan başvuru ile tüm Mikro kullanıcıları kolaylıkla KEP'leşebilir! TÜRKKEP ve Mikro Yazılım arasındaki iş birliği ile Mikro Yazılım ürünlerini kullanan şirketlerin KEP’leştirilmesi ve KEP’in avantajlı dünyasından faydalanabilmesi hedefleniyor.
ZAHMETSİZ VE HIZLI İŞ SÜREÇLERİ MİKRO YAZILIM KULLANICILARINI BEKLİYOR
TÜRKKEP ve Mikro Yazılım iş birliği ile sayesinde KEP’leşen Mikro kullanıcıları, KEP’in tüm avantajlarından faydalanabiliyor. E-Fatura ve bodro yönetimi ise bu avantajların en önemlileri arasında yer alıyor. Mikro Jump ve Mikro Fly kullanıcıları KEP entegrasyonu sayesinde;
-
- E-Fatura itirazı için 7 günlük resmi itiraz sürecini geciktirmeden ve başka bir uygulamaya ihtiyaç duymadan, Mikro uygulaması içerisinden KEP adresi ile tek tıkla itiraz başvurusunda bulunabiliyor. E-Fatura itirazının KEP ile yapılması durumunda karşı taraf ile başka bir iletişim yolu kullanılarak sözlü ya da yazılı olarak tekrar diyalog kurulmasına gerek duyulmuyor. KEP sistemi ile resmi ve güvenli bir şekilde e-Fatura itiraz süreci tamamlanabiliyor.
- Mikro Jump ve Mikro Fly kullanıcıları KEP İK® ile uygulamadan hiç çıkmadan çalışanlarının KEP adreslerine maaş bordrolarını iletebiliyor. Bu sayede zaman ve maliyetten tasarruf edilirken operasyonel verimlilik artıyor. Bu uygulama ile fiziki olarak saatler hatta günler sürebilen bordro yönetimi, elektronik ortamda kolay ve zahmetsiz bir şekilde gerçekleştirilebiliyor.
Mikro Jump ve Mikro Fly programlarında izlenecek adımları içeren kılavuz video için tıklayın. Detaylı bilgi için; 0 850 470 0 537 numaralı TÜRKKEP destek hattımızdan ya da destek@turkkep.com.tr adresi üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
KEP NEDİR?
KEP; ileti göndericisi ve alıcısının kimliğinin net şekilde belli olduğu, ileti zamanı ve içeriğinde bir değişikliğin yapılamadığı, taraflar arasında yaşanabilecek bir uyuşmazlık durumunda tamamen hukuki delil niteliği taşıyan Kayıtlı Elektronik Posta hizmetidir.
KEP sistemi ile iletinin gönderici/alıcı kimlikleri, zaman bilgisi, okunma zamanı ve içerik bütünlüğü gibi bilgiler 20 yıl süreyle saklanır. KEP, elektronik postanın iletilmesi sırasında yapılan işlemlere ilişkin delil mahiyetinde kayıt tutar. Bu sayede KEP sisteminde ileti oluşturan bir gönderici, elektronik postayı göndermediğini iddia edemediği gibi, aynı şekilde alıcı da elektronik postayı teslim almadığını söyleyemez. Böylece uyuşmazlıkların ve evrakta sahtecilik gibi suçların tamamen önüne geçilmiş olur.
KEP sistemi; posta, baskı, toner, kargo ve arşiv gibi masrafları ortadan kaldırarak gönderi, lojistik ve depolama maliyetlerinde ciddi oranda tasarruf sağlar. Ayrıca kâğıt kullanımını sıfıra indirerek ağaçların kesilmesini engeller. Bununla birlikte kargo, kâğıt kullanımı vb. ihtiyaçları ortadan kaldırarak karbon ayak izinin azaltılmasına da yardımcı olur. Kısacası KEP, kullanıcılarının çevreci bir kimliğe bürünmesine katkı sağlar.
KEP’İN AVANTAJLARI NELERDİR?
TÜRKKEP, KEP sistemi sayesinde kullanıcılarına güvenli, resmi ve hızlı iletişim imkânı sunar. TÜRKKEP’in KEP hizmetinin sağladığı diğer bazı avantajları şöyle sıralayabiliriz:
-
- KEP iletisi hukuki geçerliliğe sahip olan bir belgedir. Elektronik ortamda gönderilen ve alınan tüm iletiler mahkemede delil niteliği taşır. KEP; iletilerin teslim edilmeme, okunmama veya spam’a düşme gibi tüm sorunları ortadan kaldırır.
- KEP, depolama ve gönderi maliyetlerinde ciddi ölçüde tasarruf sağlar. Posta, baskı, toner, kargo ve arşiv gibi tüm masrafları ortadan kaldırır.
- Hızlı işlem kabiliyeti sağlar ve kullanıcılarına zaman/mekân bağımsızlığı sunar.
- KEP sisteminde iletiler 20 yıl süreyle saklanır ve gerektiğinde mahkemelerde delil olarak kullanılabilir.
- Fiziki olarak yürütülen iş süreçleri KEP sayesinde elektronik ortama taşınır.
- Kâğıt kullanımına olan ihtiyacı ortadan kaldıran KEP, bu sayede ağaçların korunmasına katkıda bulunur. Kargo ve lojistik gibi süreçlere ihtiyaç duymayan KEP sayesinde karbon ayak izinin azaltılması sağlanır. KEP; kurumların, şirketlerin ve bireylerin çevreci bir kimliğe bürünmesinde önemli rol oynar.
- Noter aracılığıyla iadeli taahhütlü posta ile giden bir evrakın karşı tarafa ulaşması en az 2 gün sürer. KEP ile bu süre sadece birkaç dakikaya iner.
- Noterden yapılan benzer işlemlere göre KEP, yüzde 99 maliyet tasarrufu sağlar.
KEP’İN KULLANIM ALANLARI
KEP’in Türkiye’de kamu kurumlarından özel şirketlere, ticari işletmelerden bireylere kadar pek çok alanda tercih edilen kullanım alanlarını şöyle sıralayabiliriz:
-
- Kamu kurumlarının kendi aralarındaki resmi yazışmalar
- Kamu kurumları ile şirketler arasındaki resmi yazışmalar
- Elektronik belgelerin ve başvuruların karşılıklı gönderilmesi, alınması ve yanıtlanması
- Tüketici taleplerinin, önerilerinin ve şikâyetlerinin alınması ve cevaplanması
- Ticari işletmeler arasındaki her türlü iletişim
- Şirketler ve ortakları arasındaki güvenli iletişim
- Noter üzerinden gerçekleştirilen tüm tebliğ, ihtar ve ihbarlar
- Elektronik fatura benzeri uygulamalar
- Gizlilik ve güvenlik gerektiren bütün yazışmalar
- İadeli taahhütlü postayla yapılan yazışmalar
- Ücret pusulası (bordro), zaman çizelgesi, izin onay formu, ihtar, ihbar, ibra gibi insan kaynakları dokümanlarının personele gönderimi
- Sicil dosyası işlemleri
- Elektronik sözleşme, senet, sipariş ve sipariş onayı,
- Yasal geçerli elektronik mutabakat
- Genel kurul toplantısı daveti ve kayıtları, toplantı çağrıları ve her türlü etkinlik daveti