Dijital dönüşüm; hızla gelişen teknolojinin sunduğu imkânlar doğrultusunda, iş dünyasında ve toplumda değişen ihtiyaçlara etkin ve faydalı çözümler üretebilmek için geliştirilen bütüncül dönüşümdür. Başka bir deyişle dijital dönüşüm; bir iş modelinde veya bir işletmede yeni gelir ve değer üretilmesi amacıyla, dijitalleşebilecek tüm operasyonların entegrasyonunun sağlanmasıdır. Fiziki birçok iş ve işlemi elektronik ortama taşıyan dijital dönüşüm; operasyonel faaliyetlere büyük bir hız kazandırırken, maliyet ve zamandan da ciddi oranda tasarruf sağlar. İş hayatında önemli bir yere sahip olan evrak, kâğıt, dosya, arşiv, kargo, vb. gibi birçok ihtiyacın elektronik ortama taşınması nedeniyle çevreye verilen birçok zararı da engeller. Dijital dönüşümün avantajlarından yararlanan şirketler, rekabette rakiplerinin önüne geçmiş olur. Sizler için hazırladığımız blog yazımızda dijital dönüşümün faydaları, kapsadığı ürünler ve dijital dönüşüm sürecinde yapılması gerekenlerle ilgili merak ettiğiniz birçok soruya yanıt bulabileceksiniz.
Dijital Dönüşümün Faydaları Nelerdir?
Dijital dönüşüm; kâğıt, arşiv, baskı, kargo, vb. gibi birçok fiziki iş yükünü ortadan kaldırır. Bu sayede verimlilik artar, işlemler hız kazanır, güvenlik maksimum seviyeye yükselir ve maliyet tasarrufu sağlanır. Gerekli durumlarda dijital olarak saklanan eski evraklara saniyeler içinde zahmetsiz bir şekilde ulaşılır. Dijitalleşmenin iş sürecine entegrasyonuyla birlikte insan kaynaklı sorunlar minimum seviyeye iner. İşlemlerde hata oranı azalır ve veri kaybı sorunu ortadan kalkar. Kâğıt kullanımının en düşük seviyelere inmesi nedeniyle yılda yüzbinlerce ağacın kesilmesi engellenir ve kargo süreçlerinin azalmasıyla birlikte karbon ayak izi düşürülür. Böylece çevreye verilen zararın önüne geçilmiş olur ve markalar, kurumlar ya da bireyler daha çevreci bir kimliğe bürünür.
Dijital Dönüşüm Hangi Ürünleri Kapsar?
Günümüzde kamu kurumları, özel şirketler ve ticari işletmelerin kendi aralarında ya da paydaşlarıyla olan iletişimleri, dijital dönüşüm sayesinde yeniden şekillenmiştir. İş süreçlerini ve hayatı dijitalleştirerek kolaylaştıran dijital dönüşüm uygulamalarını şöyle sıralayabiliriz:
- Elektronik Posta: İki ya da daha fazla kişi arasında gönderim yapılan ve alınan dijital ileti sistemidir. E-posta ile metin, resim, dosya vb. ekler iletilip alınabilir.
- Kayıtlı Elektronik Posta (KEP): Bir iletinin alıcı ve gönderici kimliklerinin belli olduğu, ileti bütünlüğünün korunduğu, uyuşmazlık durumunda hukuki delil niteliği taşıyan elektronik posta hizmetidir.
- e-Fatura: Kâğıt ve baskı gibi araçlara ihtiyaç duyulmadan dijital ortamda hazırlanan, kâğıt fatura ile aynı hukuki nitelikte olan elektronik belgedir.
- e-Arşiv Fatura: E-fatura kapsamı dışında kalan, kurum ve kişi arasındaki kâğıt fatura alışverişini ve saklanmasını elektronik ortama taşıyan sistemdir.
- e-İmza: Elektronik ortamda oluşturulan dokümanların imzalanması için kullanılan ve ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahip olan dijital imza yöntemidir.
- e-Saklama: Elektronik verilerin dijital ortamda saklanmasını, arşivlenmesini ve korunmasını sağlayan dijital saklama yöntemidir.
- e-Defter: Türk Ticaret Kanunu ve Vergi Usul Kanunu kapsamında, kâğıt üstünde tutulması zorunlu olan büyük defter ve yevmiye defterinin elektronik ortama aktarımını sağlar.
- e-İrsaliye: Kâğıt irsaliyenin aynı niteliklere sahip olarak elektronik ortamda düzenlenmiş halidir.
- e-Tebligat: Tebliği gereken belgelerin, mükelleflerin elektronik adreslerine tebliğ edilmesini sağlar. Nitelik olarak fiziki yapılan tebligat ile eşdeğerdir.
İş Dünyasında Dijital Dönüşüm Nasıl İlerler?
Günümüzde kurumsal firmalar, kamu kurumları ve ticari işletmeler, diğer kuruluşlar ya da şahıslar ile iletişimlerinde dijital ortamı tercih ediyor. Modern teknolojinin çok daha verimli kullanılması ve verilen hizmetin gelişmesi için dijital dönüşüm olmazsa olmazlar arasında yerini almış durumda. Analogdan dijitale geçişle başlayan dijital dönüşüm süreçlerinin nasıl ilerlemesi gerektiği şu şekilde özetlenebilir:
İhtiyaçlarınızı keşfedin: Dijital dönüşümde ilk adım keşiftir. Bu adımda dönüşümün neden gerekli olduğu ve nelerin başarılması gerektiği tanımlanır. Keşif, daha sonraki adımlarda yol gösterici olan temel unsurdur.
Durum Analizi ve Strateji: Dijitalleşme projelerinde mevcut durum analiz edilmelidir. Bu analizler doğrultusunda istenilen sonuçları elde etmek için ana stratejiler belirlenir ve gelecek için hedefler ortaya konur. Bu süreç, dijital dönüşüm adına atılmış olan önemli bir adımdır.
Yol Haritası: Dönüşümü başarmak için anlaşılır ve uygulanabilir bir yol haritası belirlenmelidir. Dönüşümle birlikte risk ve maliyetlerin en aza indirilmesi için ihtiyaç duyulan altyapı tanımlanmalıdır. Değişen ihtiyaçlara ve gelişen yeni teknolojilere ayak uydurmak için gereken esneklik de bu adımda planlanmalıdır.
Tüm bu süreci sizinle birlikte analiz ederek planlaması için dijital dönüşüm uzmanlarına başvurarak kurumuzun dijital adaptasyonunu en hızlı şekilde sağlayabilir, dönüşüm sürecinizi kısa sürede tamamlayabilirsiniz.
TÜRKKEP, Dijital Dünyayı Ayağınıza Getirir
E-dönüşüm sektöründe Türkiye’nin ilk yerli girişim sermayesiyle kurulmuş güven kurumu olan TÜRKKEP, kurumsal ve bireysel bütün müşterilerine tek noktadan dijital dönüşüm hizmeti sağlar. TÜRKKEP, 25 Şubat 2013 tarihinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından KEP Hizmet Sağlayıcısı, 27 Eylül 2013 tarihinde ise Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından e-Fatura hizmet sağlayıcısı olarak yetkilendirilmiştir. Dijital dönüşüm sektöründeki ilk Ar-Ge merkezlerinden bir tanesini bünyesinde barındıran TÜRKKEP, kullanıcılarının elektronik belge ve fatura ihtiyaçları için etkin ve katma değeri yüksek çözümler sunar. KEP ve e-Faturanın yanı sıra; e-İmza, İmza Uygulaması, e-Tebligat | UETS, e-Yazışma Paketi (EYP), e-Saklama, e-Defter, e-Arşiv Fatura, e-İrsaliye, e-Serbest Meslek Makbuzu, e-Müstahsil Makbuzu, SAP Entegrasyon Uygulaması, KEP Assist, KEP IK – WEB IK ve Muhaberat Yönetim Sistemi, TÜRKKEP’in hizmetleri arasında yer alır. Siz de dijital dönüşümünüzü kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirmek için TÜRKKEP’in resmi internet sitesinde yer alan başvuru formunu doldurabilir ya da Türkiye’nin 81 ilinde yer alan 150’den fazla TÜRKKEP Başvuru Merkezi’ne giderek başvuru yapabilirsiniz.