Bir güven kurumu olan TÜRKKEP, e-Saklama Çözümleri konusundaki tüm gereksinimleri profesyonel bir yaklaşımla karşılar. Resmi, hukuki ve ticari tüm bilgi ve belgeler elektronik ortamda saklanır. Yasal, geçerli ve güvenli olan bu sistem sayesinde belgeler erişime hazır hâle gelir. e-Saklama Çözümleri fiziksel arşiv zahmetini ortadan kaldıran dijital bir hizmettir. e-Fatura, e-Defter ve e-Arşiv Fatura verileri yasal şekilde uzun süre saklanabilir. Dilediğiniz zaman tüm verilerinize ulaşarak elektronik ortamın faydalarından yararlanmak kolaylaşır. Saklama alanından veri silmek ise sadece alan sahibinin özel başvurusu ile yapılabildiği için verileriniz TÜRKKEP güvencesi altındadır.

TÜRKKEP E-Saklama Avantajları Nelerdir?

  • E-Saklama

    Saklamak istediğiniz tüm veriler elektronik ortamda koruma altındadır.

  • E-Saklama

    Tüm resmi bilgi ve belgeler uzun zaman saklanabilir.

  • E-Saklama

    Elektronik saklama koşulları Türk Ticaret Kanunu kapsamındaki düzenlemelere uygundur.

  • E-Saklama

    Yedekleme sürücülerine ve donanımlara olan gereksinimi azaltarak maliyet tasarrufu sağlar.

  • E-Saklama

    Dijital ortamda hızlı ve kolay ibraz olanağı sunar.

  • E-Saklama

    Saklama alanına pratik bir şekilde dosya yüklemek mümkündür.

e saklama

Erişilebilir, Yasal ve Güvenli Belge Arşivi

E-Saklama Çözümleri alanında hızlı ve etkin çözümler sunan TÜRKKEP, alanında uzman kadrosu ve profesyonel hizmet anlayışı ile ilerlemektedir. Fiziksel arşiv zahmeti ortadan kalkarken hem maliyet tasarrufu sağlanır hem de verilerin kaybolma riski önlenir. Uzman yazılım ekibi tarafından gerçekleştirilen işlemler sayesinde belgelere kolaylıkla ulaşılabilir. Yasal, geçerli ve güvenli olan e-Saklama Çözümleri elektronik ortamın konforunu yansıtmaktadır.

E-SAKLAMA NEDİR?

E-saklama (Elektronik Saklama); resmî, hukuki ve ticari niteliği olan her türlü bilgi ve belgenin, elektronik ortamda güvenli ve yasal geçerli olarak uzun süreli saklanmasını sağlayan bir hizmettir. TÜRKKEP’in e-Saklama hizmeti sayesinde KEP (Kayıtlı Elektronik Posta), e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-Defter verileri elektronik ortamda güvenli bir şekilde saklanabilir. TÜRKKEP e-Saklama kullanıcıları, belgelerine dilediği zaman kolay bir şekilde ulaşabilir.

TÜRKKEP E-SAKLAMA’NIN AVANTAJLARI NELERDİR?

TÜRKKEP e-Saklama hizmeti, kullanıcılarına daha düşük maliyetle güvenli arşivleme imkânı sunar. TÜRKKEP e-Saklama ile elektronik dosya, doküman, belge, kayıt ve arşivler her türlü riske karşı kesin bir koruma altındadır. E-saklama’nın kullanıcılarına sunduğu bazı avantajlar şöyle sıralanabilir:

  • Veriler değiştirilemez. Bu sayede bütünlüğü korunmuş olur ve doğruluğu garanti altına alınır.
  • Olası veri kayıplarına karşı güvence sunar.
  • Erişimlerin istenilen şekilde kısıtlanmasına imkân sunar.
  • Verileri dışarıdan müdahalelere karşı korur.
  • Saklanması istenen tüm veriler elektronik ortamda kesin bir koruma altındadır.
  • Bütün resmî belge ve bilgiler mevzuata uygun olarak uzun süre saklanabilir.
  • Elektronik ortamdaki saklama koşulları, Türk Ticaret Kanunu kapsamında yapılan düzenlemelere uygundur.
  • Dijital ortamda kolay ve hızlı ibraz imkânı sunar.
  • Yedekleme sürücüsü ve donanımlara olan ihtiyacı azaltarak maliyetten büyük oranda tasarruf sağlar.
  • Saklama alanına dosya yükleme işlemleri pratik bir şekilde yapılabilir.

TÜRKKEP E-SAKLAMA’NIN KULLANIM ALANLARI NELERDİR?

TÜRKKEP e-Saklama ile birçok elektronik belge güvenle saklanabilir ve arşivlenen belgelere rahatlıkla ulaşılabilir. TÜRKKEP’in e-Saklama hizmeti ile;

  • Kayıtlı Elektronik Posta iletileri,
  • Gönderilen ve alınan e-Fatura ve e-Arşiv Faturaları,
  • E-Defter parçaları ve e-Defter beratları,
  • Saklanması gereken ses ve görüntü kayıtları,
  • Mevzuat gereği Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde saklanması gereken her türlü kayıt ve dokümanları,
  • Kurumsal yazılımların çıktıları ve arşiv dosyaları,
  • Gizlilik arz eden her türlü elektronik dosya, doküman, kayıt ve arşivler güvenli olarak saklanabilir.

TÜRKKEP E-SAKLAMA İLE VERİLERİNİZ GÜVENDE!

Elektronik verilerin silinmesi, değiştirilmesi, sistem kaynaklı erişilememesi, kanunen muhafaza ve ibraz yükümlülüğü olan resmî belgeler için büyük risk oluşturabilir. TÜRKKEP, e-Saklama çözümü ile hukuki ve ticari verileri yasal, geçerli ve güvenli bir şekilde saklayarak mevzuat sürelerine uygun olarak muhafaza eder. E-saklama hizmeti ile kullanıcılar elektronik verilerine istediği zaman erişim sağlar.
Tüm veriler belge tipine göre klasörlenebilirken, hesaba çoklu kullanıcı tanımlanabilir ve belirli klasörlere erişim izni verilebilir. E-saklama çözümü ile verilerin silinme riskini ortadan kaldıran TÜRKKEP, kullanıcılarını her türlü siber saldırıya karşı korur ve bilgileri güvenle muhafaza eder.

YETKİLİ SAKLAMACI KURULUŞ: TÜRKKEP

25 Şubat 2013 tarihinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından KEP Hizmet Sağlayıcısı olarak yetkilendirilen TÜRKKEP, Türk Ticaret Kanunu kapsamındaki düzenlemelere uygun olarak elektronik saklama hizmeti verir. TÜRKKEP’in e-Saklama hizmeti, fiziki arşiv zahmetini tamamen ortadan kaldırır. Yedekleme sürücüleri vb. donanımlara olan ihtiyacı azaltır. Kullanıcıların saklama alanından veri silmesi mümkün değildir. Silme işlemi, e-Saklama hizmetini alan şirketin özel başvurusu ile sadece TÜRKKEP çalışanları tarafından yapılabilir. Bu nedenle e-Saklama ile arşivlenen veriler TÜRKKEP güvencesi altındadır. İsteğe bağlı olarak elektronik varlıklara konulan şifre ile ek bir güvenlik katmanı da oluşturulabilir.

AFETLERDE YIKICI VERİ KAYBINA SON!

Elektronik belge ve bilgilerin silinmesi, değiştirilmesi, erişilememesi gibi sorunları ortadan kaldıran e-Saklama uygulaması afetlere karşı resmî belgelerin korunmasını sağlar. Deprem, sel, yangın, su baskını gibi doğal afetler ve felaketler kamu kurumlarının ve özel şirketlerin kanunen muhafaza ve ibraz yükümlülüğü olan resmî belgeleri için risk oluşturur. Bu gibi durumlarda yedekleme sunucularının ve donanımların zarar görme ihtimali oldukça yüksektir. Yapılan uluslararası araştırmalar (National Archives & Records Administration in Washington) gösteriyor ki yaşanan bir afetin ardından veri merkezini 10 gün ya da daha fazla sürede erişemeyen şirketlerin yaklaşık yüzde 93’ü, felaketten sonraki 1 yıl içerisinde iflas başvurusu yapıyor. Aynı şekilde afet döneminde veri yönetimini gerçekleştiremeyen işletmelerin ise yüzde 50’si hemen iflas başvurusunda bulunuyor. Yine yapılan uluslararası araştırmalardan biri (DTI/Price Waterhouse Coopers) büyük veri kaybı yaşayan küçük firmaların yüzde 70’inin 1 yıl içinde iflas ettiğini gösteriyor.
TÜRKKEP e-Saklama ile muhafaza edilen bilgi ve belgeler herhangi bir sunucuya ya da yedeklemeye ihtiyaç duymaz. İnternet ve bilgisayarın olduğu her yerden arşivlenen resmî evraklara kolay bir şekilde ulaşılabilir. Afet anlarında dahi yeni evrak saklama ve arşivleme işlemleri yapılabilir.

TÜRKKEP E-SAKLAMA BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

TÜRKKEP e-Saklama uygulamasına sahip olmak için TÜRKKEP web sitesi üzerinden https://turkkep.com.tr/kullanici-talep-formu/ ile online olarak ön başvurunuzu gerçekleştirilebilir ya da 81 ilde yer alan 200’e yakın TÜRKKEP başvuru merkezi üzerinden kolaylıkla başvuruda bulunabilirsiniz.